Soudná 12, 506 01 Jičín
Ve vzdělávání žáků držíme krok s dobou. Ve výuce využíváme různorodé digitální technologie. Jsme vybaveni třemi mobilními interaktivními tabulemi s dotykovým LCD displejem. Ty lze přemisťovat do učeben dle potřeby. Tabule jsou vybaveny aplikacemi pro výuku napříč předměty. Aplikace jsou určeny pro vzdělávání žáků od těch nejmladších po ty nejstarší. Výuka s dotykovou LCD obrazovkou je interaktivní a pro žáky atraktivnější. Každá třída je vybavena tablety pro žáky. Tablety umožňují pracovat s informacemi z internetu ve všech předmětech, procvičovat novou látku v online cvičeních, využívat interaktivních kvízu, úkolů a vzdělávacích her. Významnou měrou pomáhají s přizpůsobením výuky individuálním potřebám žáka.
V roce 2023 jsme modernizovali počítačovou učebnu. Každý žák může samostatně pracovat u vlastního zařízení. Nové počítače zvládají spolehlivě i operace náročnější na výkon, takže žáci mohou pracovat a tvořit bez omezení. Modernizací prošlo i nabytkové vybavení učebny. Výškově nastavitelné židličky, počítačové stoly s výsuvnou deskou na klávesnici a myš umožňují zdravější posed a pohodlnější práci u počítače. Robotická hračka Bee-Bot se uplatní na prvním stupni. Této „včelce“ lze jednoduše programovat pohyb. Využítí najde ve všech předmětech a motivuje žáky k řešení problémů. Pro děti je hra s robotem atraktivní. Mimo jiné nabízí zábavnou cestu, jak seznámit žáky s nejjednoduššími algoritmy, podstatou
fungování všech počítačů. Starší děti se zabaví stavěním a programováním stavebnice Lego. Stavebnice obsahuje různá čidla,
motorky pak mohou rozpohybovat postavené objekty. Je tak možné postavit vlastního robota a toho naprogramovat, aby se choval podle přání žáků. Žáci manipulací se stavebnicí rozvíjí manuální zručnost, představivost a z informatického myšlení pak nejvíce kompetence k řešení problémů. Nově je škola vybavena 3D tiskárnou. Žáci mohou pomoci softwaru modelovat různé jednoduché i složitější objekty. Tyto návrhy se pak pomocí 3D tisku doslova zhmotňují. Žákům hmatatelný důkaz své
činnosti připadá smysluplnější, jsou tak daleko více motivovaní k činnosti a efektivněji prohlubují své počítačové dovednosti. Modelováním návrhů rozvíjí svou představivost i logiku. V neposlední řadě mohu modely vytisknuté 3D tiskárnou najít své praktické využití, což může žákům přinášet radost, která opět přispívá k tolik žádané motivaci.
Chvilinku... :-) O o . |